De docent



Blokcoördinator/lid planningsgroep
  • Academische vaardigheden I, II en III
  • Het gezonde lichaam
  • Het meten van competenties
  • Zicht op docentschap
  • Opleiden in en voor de gezondheidszorg
  • Evaluatie en kwaliteitszorg
  • Measuring health professions competencies
  • Persoonlijkheid en gedrag
  • Gezond leven
  • Onderwijskundig onderzoek
  • Didactische cursus voor docenten in he hoger onderwijs

Ontwikkelaar van trainingen
  • Begeleiden en Beoordelen van werkstukken
  • Beoordelen voor examinatoren
  • Methoden voor normering en normhandhaving van examens
  • Toetsen
  • Toetsvragen schrijven
  • Voortgangstoetsen

Begeleider van afstudeerprojecten
  1. Medical students learning approach: Two-factor study process questionnaire (Mirghani), 2012
  2. The consequences of longitudinal teaching and assessment in undergraduate medical education (Van Dijk), 2012
  3. Self directed learning in competence based curriculum (Leatemia), 2012
  4. Toetsing van praktijkleren van de verpleegkundig specialist i.o. (Van Straalen), 2011
  5. Learning outcomes of a professional development program for peer tutors (Jaken), 2011
  6. Onderzoek naar refelctieonderwijs (Steenstra), 2011
  7. De effectiviteit van penitentiair onderwijs; een literatuurstudie (Versantvoort), 2011
  8. Leidt het geven van feedback op toetsresultaten tot een verbetering van prestaties? (Van Egdom), 2011
  9. Predictive factors of academic achievement in medical students (Van Dijk), 2011
  10. het effect van voortgangsfeedback op toetsscores (Ensink), 2011
  11. Het effect van een training over leraar-leerling relatie op de relatie tussen leraar en leerling (Knook), 2010
  12. Systematisch werken aan opbouw van woordenschat (Heynsdijk-Koch), 2010
  13. De docent als toetsdeskundige (Schoenmakers), 2010
  14. Students perceptions about portfolios (Albaz), 2010
  15. Onderzoeksdesign voor brain-based training van redeneervaardigheden in het Nederlandse Voortgezet Onderwijs (Ariëns), 2010
  16. Putting the placement test in English for education purposes (PTEEP) and scientific reasoning test (SRT) to the test (Small), 2010
  17. Motivatie in het licht van de leraar-leerling relatie (Knook), 2009
  18. Designing a portfolio for COBES for Makerere Faculty of Medicine (Andrew Mwanika),2008
  19. Problem based assessment design at the University of Vanda (Makondelele Sarah Mulaudze), (2008)
  20. A rapid appraisal tool (RAT) for measuring quality of medical education (Moses Galukande), (2008)
  21. Kwaliteitsanalyse HBO-bachelors in de masteropleidingen Gezondheidswetenschappen (Van der Loo), 2007
  22. Kwaliteitszorg in het primair onderwijs; mogelijkheden tot verbetering? (Nijhof), 2007
  23. Problem-based learning in a blended environment (Van der Loo), 2007
  24. Vaccinatiebeleid en vaccinatiebereidheid in Nederland en Vlaanderen (Leys), 2007
  25. Studiestaking na de propedeutische fase (Janssen), 2007
  26. Leren in een klinische setting (Wooning), 2007
  27. De werkplek van de verpleegkundige (Van Os), 2006
  28. Sleutelfactoren voor invoering van competentiemanagement in een algemeen ziekenhuis (Wagenvoort), 2006
  29. Competenties bij verpleegkundigen (Heuveling), 2005
  30. Veranderingen in kantooromgevingen (Sepp), 2005
  31. De rol van de factoren (prestatie)motivatie en klasklimaat in de schoolloopbaan van middelbare scholieren (Van Breda), 2005
  32. Evaluatie van het wondzorg protocol (Vanheusden), 2004
  33. Inschatting en vorming: een waardevolle bekwaamheid (Clijsters), 2004
  34. Schoolsucces in Maastricht (Muller), 2004
  35. De rol van de factoren (prestatie) motivatie en klaslimaat in de schoolloopbaan van middelbare scholieren (Van Breda), 2004
  36. Het vormgeven van een opleidingsbeleid binnen zorginstellingen (Polman), 2004
  37. Forschungbenutzung und algemeine Informationsquellen von Lehrpersonen fur Pflege in der deutschsprachigen Schweiz (Vaterhaus-Buser), 2004
  38. Computer education: attitudes of second year and final year medical students (Rizal), 2004
  39. De zoektocht naar talent (Dijkstra), 2003
  40. The evaluation system of the KIT (Petter), 2003
  41. Kunnen leermiddelen effectief bijdragen tot betere studieprestaties van studenten (Nelissen), 2003
  42. Entwicklung von Prtoblem-based learning Blocks (Weijermann), 2003
  43. Zorg voor competentiemanagement (Van Faassen), 2003
  44. Naar een integraal systeem van studieloopbaanbegeleiding binnen de Universiteit Maastricht (Bisscheroux), 2002
  45. Mutual trust among peers as a variable in asynchronous computer supported collaborative learning (Scholten Linde), 2002
  46. Teaching faculty and the educational reform (Pierer), 2002
  47. Behandelplan(on)trouw (Willems), 2002
  48. Factors contributing to high dropouts at the faculty of medicine (Mazali), 2002
  49. Evaluation of phase I of the curriculum of the School of Medicine Ahfad University of Woman (Tarig), 2001
  50. Message in a bottle; voorwaarden om de slagingskans van een wervigscampagne te vergroten (Lewis), 2001
  51. Het leesgedrag van ziekenhuisverpleegkundigen (Meulemans), 2001
  52. De ontwikkeling van richtlijnen voor effectevaluatieonderzoek van bij- en nascholingen op werkgedragniveau (Houtepen), 2000
  53. Evaluation der Ausbildung in Gesundheits- und Krankenpflege (Weyermann-Etter), 2000
  54. Effectevaluatie van bedrijfsopleidingen op werkdragniveau (Houtepen), 2000
  55. Determinanten van deelname aan bedrijfsopleidingen (Vorage), 1999
  56. Die Ausbildung in Pflegeassistenz in der Deutschsprachigen Schweiz (Beck-Kupper), 1999
  57. Kwaliteitszorg in het vernieuwd MBO, een verkenning van mogelijkheden (Van Cruijsen), 1999
  58. Evaluation of educational activities, possibilities and tutors of Dokuz Eylul medical faculty by students (Musal), 1999
  59. Scholing in kwaliteitszorg voor docenten in Regionale Opleidings Centra (Van Cruijsen), 1999
  60. Het begrijpen van medische termen (Van Maasakker), 1999
  61. Samenwerken bij onderwijsinnovaties (Dinjens), 1998
  62. Studieuitval in het deeltijdonderwijs (Van Coppenolle), 1998
  63. Het voortgezet onderwijs; een studiehuis met zorg (Dinjens), 1998
  64. A search for sources of unreliability in the German final dental state examination part IX-'operative dentistry' (Rotgans), 1997
  65. Development of a clinical evaluation tool for community health nursing students in Pakistan (Shamsy), 1997
  66. Transfer in het verpleegkundig onderwijs (Hirsch), 1996
  67. Privacy van de patiënt tijdens de basiszorg (Van Bragt), 1996
  68. Verbaliseren van vaardigheden in het verpleegkundig onderwijs (Hirsch), 1996
  69. Effectiviteit van de skillslab methode (Van Driel), 1995
  70. Kennis meten (Jeene), 1995
  71. Oud-studenten geven een oordeel over de door hen gevolgde HBO-V-opleiding (Van Riet & Vogelzang), 1994
  72. Evaluatie van drie handboeken: een deskstudie (Tahitu & Loop), 1994
  73. Het toetsen van toetsen (Blaas), 1994
  74. Kwaliteit van inservice-opleidingen (Visser), 1994
  75. Uitval van inservice-leerlingen in de verpleging en verzorging (Blom), 1994
  76. Factors contributing to high dropouts at the faculty of medicine (Mazali), 1994
  77. Kiezen voor verplegen? (Niehuis), 1994
  78. Individueel volgens de regeling (Banning-Eyck), 1993
  79. Onderzoek naar de curricula van de Tropenscholing voor verpleegkundigen en paramedici en de nationale tropencursus voor artsen (Van Herpen & Jochem), 1992
  80. Verpleeghuiszorg in een veranderend perspectief (De Vree), 1992
  81. Een referentiekader voor de beroepsuitoefening van Nederlandse verpleegkundigen in ontwikkelingslanden (Van Heroep & Jochem), 1992
  82. Milieu en gezondheid (Dummer), 1991
  83. De rol van GGD-en bij de invoering van GVO in het voortgezet onderwijs (Stroomer), 1991

  Diverse
  • Tutor en trainer in diverse blokken in verschillende jaren
  • Observator sociale vaardigheden
  • Mentor Onderwijsgroep